با 100 میلیون تومان، تویوتا یاریس یا هیوندای اکسنت ؟

دسته‌بندی نشده | No comments

این سیستم هیبریدی دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری 3 سیلندر چرخه اتکینسون است که در کنار آن یک موتور الکتریکی با قدرت 80 اسب بخار با باطری های بزرگ تر و سبک تر نیز وجود دارد. یک سیستم تمام چرخ محرک اختیاری بر روی مدل های هیبریدی موجود است که فقط در هنگام رانندگی روزانه چرخ های جلو را هدایت می کند و در هنگام شتاب سخت یا در شرایط کم فشار ، موتور الکتریکی سوار بر محور عقب را درگیر می کند. چنین سیستم هیبریدی در کشور ژاپن به همراه سامانه چهار چرخ محرک الکتریکی به فروش می رسد و برای نخستین بار این سیستم در هاچ بک ساب کامپکت عرضه می گردد. شرکت تویوتا برای این خودرو یک نمایشگر سربالای رنگی 10 اینچی را نیز در نظر گرفته است. شرکت تویوتا یک نمایشگر بزرگ بر روی داشبورد برای ارائه سیستم اطلاعاتی سرگرمی نصب نموده است و همچنین یک نمایشگر TFT نیز در وسط صفحه آمپر دیده می گردد که در اطراف آن دو نشانگر دیجیتالی دایره ای قرار دارند. سامانه ارتباطی سرگرمی یاریس نیز شامل سیستم صوتی با ۶ بلندگو و بلوتوث میباشد که از طریق نمایشگر لمسی ۶٫۱ اینچی قابل دسترسی است. 6- لبه اسپویلر جلوی یاریس 2015 به صورت شناور طراحی شده و سپر عقب آن نیز به یک دیفیوزر با طراحی جدید مجهز است.

مسلما مدل هاچبک این خودرو در نمای عقب جذابتر از مدل صندوقدار به نظر میرسد. اما در مقایسه با سایر ماشین های این بخش ، بدلیل فروش چشمگیر مدل هایی مثل هوندا اچ آر- وی و مزدا سی ایکس – 3 ، فروش این ماشین چندان زیاد به نظر نمی رسد . پیشرانههای مختلفی برای این خودرو در نظر گرفته شده مدل 1.5 لیتری 3 سیلندر به جعبه دنده CVT متصل بوده و با قوای هیبریدی یا جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز عرضه می شود. برای امریکای شمالی نیز همان نسخه قبلی در نظر گرفته شده که بر روی پلتفرم قدیمی این خودرو ساخته میشود. طراحان برای کابین این خودرو نیز از متریال باکیفیتی استفاده کردند که از این بخش می توان به قاب نرم صفحه آمپر و تریم رو دری ها اشاره نمود. نسل چهارم یاریس به واسطه فاصله عرضی بیشتر محورها، وزن سبک تر در کنار استحکام بیشتر بدنه و مرکز ثقل حدود 15 میلی متر پایین تر برای راننده شرایط رانندگی جذاب تر و آسان تری را فراهم خواهد نمود.

در کابین شاهد داشبورد باریک تر و پایین تر نسبت به قبل هستیم، اما طراحان کنسول مرکزی را عریض تر کردند و حالا کنسول مرکزی در ارتفاع بالاتری نصب شده است. تویوتا اعلام نموده است با چنین پیشرانه ای حدود 15 درصد خروجی نسبت به قبل افزایش پیدا می نماید و مصرف سوخت و فراوری دی اکسید کربن این خودرو نیز بیش از 20 درصد کاهش خواهد یافت. با این اوصاف ، و با طولانی شدن انتظارها برای نسخه ی بروز شده این ماشین ، مشخص است که سطح سهام فورد سالانه 17.6 درصد کاهش داشته است . اکتبر گذشته کارخانه تویوتا نسل چهارم ماشین درون شهری و کوچک یاریس یعنی تویوتا یاریس GR دودرب 2020 را به نمایش گذاشت .این خودرو کوچک و تیز برای استفاده عموم مردم گزینه بسیار خوبی می باشد اما اگر شما فردی هستید که طالب هیجان در رانندگی هستید تویوتا یاریس GR دو درب 2020 خودرو مناسبی برای شما نیست. ضمنا استفاده از پلتفرم TNGA منجر به کاهش وزن حدود ۵۰ کیلوگرمی خودرو شده و فضای پای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد.

همچنین وزن این خودرو نسبت به قبل 50 کیلوگرم کاهش پیدا نموده است. این در حالی است که امروزه بسیاری از خودروسازان محصولات جدید خود را بزرگ تر طراحی می نمایند، اما طول تویوتا یاریس 2020 حدود 5 میلی متر کوتاه تر و ارتفاع آن نیز 40 میلی متر کاهش پیدا نموده و 50 میلی متر نیز به فاصله محوری آن اضافه شده است. یاریس جدید از نیمه دوم سال 2020 در اروپا عرضه خواهد شد اما ژاپن و استرالیا زودتر از همه پذیرای خودروی جدید تویوتا خواهند بود. پس از انتشار تصاویر جاسوسی مختلف از نسل جدید تویوتا یاریس پایان شرکت تویوتا به صورت رسمی نسل چهارم این خودرو را برای عرضه در بازار های اروپا و ژاپن معرفی کرد. ارقام عملکرد و اقتصاد فقط برای سیستم ترکیبی تأیید شده است که 85 کیلو وات نیرو تولید می کند و 120 چرخه در هر کیلومتر CO2 را در چرخه WLTP اروپا ساطع می کند. 720,000 تومان ویژگیهای روغن گیربکس آیسین AFW PLUS : مناسب برای خودروهای : کیا : سورنتو ، اسپورتیچ ، سراتو ، ریو ، اپتیما هیوندای :سوناتا ، توسان ،سانتافه ،آزرا ، اکسنت ، ولستر هایما : اس 7 تویوتا :هایلوکس ،کرولا ، کمری ، راو4 ، یاریس ، آریون ، پرداو ، لندکروز لکسوس : NX ، RX ، LS ، IS ، LX ، ES ،CT ، GS هیوندایی کیا…

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>